Sider

tirsdag den 8. oktober 2013

Se og føl


Jeg var på tur i skoven i går. En efterårsdag hvor solen skinnede fra en skyfri himmel og jeg efter kort tid havde lyst til at tage jakken af. Følelsen jeg havde, kan næsten ikke beskrives - det var ganske enkelt dejligt at være i.
Træet på billedet, var et af dem jeg kom forbi. Det var et helt troldetræ, se engang på det. Billedet kan desværre ikke yde det retfærdighed, men kun give en ide om hvad jeg så.
Da jeg havde betragtet træet lidt, kunne jeg ganske enkelt ikke lade være med at mærke på træet. Mine fingre udforskede de mange krumninger og kanter. Det gav en helt anden oplevelse, end kun at se. På denne måde blev endnu en af mine sanser sat i gang, hvilket bare øgede oplevelsen. Det blev en meget intens oplevelse.
Den oplevelse får mig til at tænke på, hvor stor en betydning det kan have, for dét at opleve. Er det svært at fastholde fokus på det reelle, så kan det hjælpe at mærke lidt. 
Føl på tingene og træn dig selv i det bevidste nærvær - læg mærke til hvor du er - lige nu, med lidt hjælp fra dine fingre.

Ha´ en dejlig dag
Ulla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar