Sider

torsdag den 10. oktober 2013

Et billede af nuet


Jeg er stolt af mig selv. 
Fordi jeg lagde mærke til et perfekt motiv, ved bare at stå et øjeblik og kigge ud af vinduet.
Det er et motiv som kun er der i kort tid - enten fordi vandet forsvinder fra bordet, eller lyset skifter og giver genskin på en anden måde. Jeg var opmærksom på en mulighed - og jeg udnyttede denne mulighed. 
Engang imellem kan vi ikke se selv de mest oplagte muligheder, som ligger for næsen af os. Andre gange tør vi ikke udnytte mulighederne eller også venter vi til i morgen........
Hvis jeg nu havde valgt at vente til i morgen, så ville jeg aldrig have fået fanget dette motiv. For hvordan mon vejret er i morgen, og mon der ligger vand på bordet.
Men i dette øjeblik, for ikke ret mange minutter siden - da så jeg dette motiv, og er nu glad for at jeg fik fanget det ind. 
Se nu har jeg et rigtigt billede af et nu. Jeg har et billede af at være i nuet.
Jeg tror jeg vil bruge dette billede til noget - som en slags symbol. Et symbol for mig selv på at jeg rent faktisk godt kan finde ud af være til stede i nuet.

Hvad oplever du i nuet?

Ha´en dejlig dag - i nuet
Ulla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar