Sider

fredag den 26. oktober 2012

Sindets overflade

Overfladen

Hvor er her stille, denne oktoberdag. Læg mærke til den helt rolige overflade på vandet. Vandet var også meget klart den dag. Jeg kan ikke helt lade være med at sammenligne med sindet.
Forestil dig vandets overflade som dit sind og dine tanker. Er der ro i dit sind og kan du overskue tingene - som på billedet med det rolige og klare vand. Eller er der en masse uro og forstyrrende tanker, så det er svært at overskue bare de små ting. Nu ændrer billedet sig til det meget uklare vand, med bølger og skumtoppe, hvor du ikke kan se bunden. 
Kan du følge min tankegang?
Uanset hvor mange gange, jeg vender tilbage til lige netop dette sted, så vil jeg opleve en stor forskel på det billede jeg ser. Det samme gør sig gældende med vores sind og tanker. Jeg er den samme person at se på, men der kan være stor forskel på, hvad der foregår i mit sind og mine tanker. 

Jeg håber du får en rigtig dejlig weekend, uanset hvor du er.
Ulla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar