Sider

mandag den 28. oktober 2013

Kreativitet på en mandag



I går fik jeg en fantastisk flot buket blomster. De var lige blevet hentet ind fra haven, specielt til mig. Giveren syntes jeg skulle have glæde af nogle af årets nok sidste Dahliaer. Hvor er det dejligt, når der sådan bliver tænkt på mig.

Nu står blomsterne så smukt i min stue og lyser helt vildt op med de store flotte blomsterhoveder i skønne farver.

Da jeg stod og betragtede blomsterne, kunne jeg ganske enkelt ikke holde fingrene fra kameraet. 
Hvilke muligheder der lå gemt for motiver i disse blomster - jeg tog mange. Et par stykker ser du her. 
Det lille billede har jeg leget med via Instagram, hvor billedet egentlig er lagt ud. 

De kreative indgangsvinkler kommer helt af sig selv, når jeg er bevidst om mine omgivelser. Når jeg giver mig selv et øjeblik hvor jeg bare oplever og suger til mig af øjeblikket. 
For mig, er det at være kreativ som en form for leg. Der er ingen regler, der er ingen forbehold, kun det at forme, skabe og udvikle. Men det vigtigste - at det skabte, er en del af mig. Det er et øjebliksresultat af mine handlinger, følelser og lyster lige i dette øjeblik. I morgen vil jeg gøre det på en helt anden måde, for da er min indgangsvinkel nok en helt anden.

Kære Tove, tak for blomsterne - du aner ikke hvor meget du satte gang i med din gestus.

For øvrigt - har du lyst til at kigge ind på Instagram og se tidligere billeder, så kan du finde mig under tilstedeinuet. Du kan også finde mig her: http://instagram.com/tilstedeinuet

Ha´en rigtig dejlig dag
Ulla


Ingen kommentarer:

Send en kommentar