Sider

fredag den 25. oktober 2013

Forandring


En gang i mellem skal der lidt forandring til. Så jeg har været hos frisøren og fået lagt noget farvespil i mit hår. Sikken en forskel - pludselig blev mit hår meget mere spændende. 
Jeg tror det var lige på det rigtige tidspunkt, med dette, måske lidt symbolske tegn på forandring. Min måde at tilkendegive over for mig selv, at jeg accepterer den forandring der sker med  mig lige nu. 
Jeg er nået til overgangsalderen. Dvs. den har taget sin begyndelse igennem det seneste år, uden de helt store udskejelser, men jeg har dog bemærket tegnene og været klar over det skete. Nu er jeg i gang - med de udfordringer det nu giver.
Jeg har dog taget den beslutning, for længe siden, at jeg vil imødegå denne forandring med en mindfull indgangsvinkel. Jeg vil betragte mig selv, og observere hvad der helt reelt sker i min krop og i mit sind. Jeg vil udnytte chancen til at lære den vigtigste lektie - jeg vil lære noget om mig selv - uden fordømmelse eller ønske om at være 20 år igen.
Lige nu har jeg det sådan, at jeg accepterer min alder, jeg accepterer at der sker forandringer med kroppen, at det er en del af livet. Jeg vil ikke bruge en hel masse kræfter på at kæmpe mod alderen - for det er en håbløs opgave der kun tager alt for mange kræfter. Jeg vil hellere udnytte disse kræfter på, at være hvor jeg er lige nu. Jeg vil leve mit liv, i den alder jeg har og med den erfaring jeg har og hele tiden bygge mere på den erfaring. 
Jeg har valgt at leve mit liv, der hvor jeg er. Jeg vil nemlig have det hele med.

Ha´ en rigtig god weekend, der hvor du er
Ulla


Ingen kommentarer:

Send en kommentar