Sider

tirsdag den 10. juni 2014

Rislende vand

Lyden fra et vandløb, er for mig en utrolig beroligende lyd, som jeg kan lytte til i timevis. 
Jeg har det sådan, at lyden næsten trækker mig til sig - at jeg ikke har andet valg, end at lytte.

Så jeg udnytter muligheden for en pause, så snart jeg er ved et vandløb. Jeg sætter mig ned, hvis det er muligt, og bare lader min opmærksomhed være rettet mod vandet.
Freden sænker sig lynhurtigt og jeg kan mærke roen sænke sig inden i.
Lige pludselig er der ikke noget stress og jag - for en stund. Der er bare mig - lige her og nu. 
Vand der risler og klukker - vand der fortæller sin historie - vand der giver liv - og vand der giver ro i mig.

Øvelse:
Find et sted ved et vandløb, hvor der også er lidt ro.
Sæt dig ned eller stå der. Giv dig god tid til at opleve og sanse stedet.  Træk vejret helt ned i maven og tag stedet til dig.
Ret så din opmærksomhed mod vandet og bare lyt til det. Alle de store eller små lyde der kommer fra vandet - hør dem.
Tag dig den tid, der nu engang er din - og lige lidt til......

Ha´ en dejlig dag
Ulla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar