Sider

torsdag den 11. oktober 2012

At være

At være til stede i nuet

Vandets sagte skvulpen op ad stenene, på en strand hvor der bare er helt stille. Kun naturens lyde og solens lys og varme. Det er ikke sommer mere, derfor lægger jeg måske ekstra meget mærke til, hvor meget solen varmer.
Her lige på dette sted, er jeg bare til. Jeg er til stede lige her og nu. Der er kun oplevelsen af naturen. Jeg sidder i sandet og nyder bare at være. Jeg har ingen tanker om alt det der venter, og det jeg skal have fulgt op på. Jeg har mine tanker fuldt og helt fokuseret på at være til stede, lige her og lige nu. Det giver en helt fantastisk ro - mine skuldre falder ned på plads og mit åndedræt bliver dybt og langsomt. Jeg tror lige jeg bliver siddende lidt endnu.

Ha'  en dejlig dag
Ulla


2 kommentarer:

  1. Min vejrtrækning er rolig og dyb
    Mine skuldre faldet ned og kroppen er rolig.
    Tak til dig for dette indlæg - det var lige hvad jeg havde brug for i dette nu!

    SvarSlet
  2. Dejligt når der er flere på denne plads til at nyde nuet :-)
    Ulla

    SvarSlet