Sider

tirsdag den 30. oktober 2012

Inden tågen letter

Inden tågen letter

Jeg er vild med at gå i tåge.
Der er altså noget dragende ved tågen, hvis det er sådan en god tæt tåge. Der er noget mystisk ved den. Den her synlige fugt, der bare driver lige så langsomt rundt om dig. Det føles næsten som om nogen rører ved dig, eller ånder dig i nakken.
Lydene bliver pludselig meget tydelige, men kan være meget svære at placere retningen af.
Det er selvfølgelig meget svært at se ret langt frem - men så kommer det spændende - så du en bevægelse - eller var det indbildning? Fortsætter bevægelsen - hvad er det så du kan se bevæge sig? Er det et dyr, eller er det bare nogle grene, du forestillede dig var i bevægelse?
Jeg har engang haft en fantastisk oplevelse i tågen. Lige pludselig trådte en virkelig flot råbuk ud af tågen. Det havde puslet i skovbunden, og så var den der - lige der i skoven foran mig. Behøver jeg at sige det var et stærkt øjeblik?

Billedet er taget på en dag med tåge fra morgenstunden. Det var endda tæt tåge det meste af den foregående dag også. Men stille og roligt trak tågen sig tilbage og det endte med at blive den mest fantastiske klare og solrige dag. Jeg tænker dog stadig mest på de meget specielle oplevelser i tågen.

Ha´en dejlig dag
Ulla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar