Sider

torsdag den 6. februar 2014

Meditation i hverdagen


Det kan være en udfordring, at få fundet sig en form for meditationspraksis i en travl hverdag.
De første gange jeg skulle prøve at meditere hjemme og for mig selv, gik der noget tid hver gang, med at finde et egnet sted. 
Min egen erfaring siger mig, at det kan være en stor hjælp, hvis du allerede på forhånd har udset dig stedet, hvor du vil meditere. Så du kan gå direkte til pladsen og sætte dig. Samtidig gør det bestemt ikke noget, hvis det også er en lidt indbydende og hyggelig plads.

Samtidig vil jeg anbefale at du bruger lidt tid på, at tænke igennem hvordan dine dage normalt ser ud. Prøv at finde et tidspunkt hvor du nemmest vil kunne lægge en meditation ind. Find et tidspunkt hvor du kan få ro til at trække dig lidt tilbage det planlagte tidsrum.
Hvis vi skal have noget gjort, så gør det ikke noget at det også er nemt at gå til :-)

Husk dog på, at dét at opbygge en god vane tager tid - lige så lang tid som at afskaffe en dårlig vane. Så hav tålmodighed med dig selv. 

Rigtig god fornøjelse
Ulla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar