Sider

torsdag den 20. februar 2014

God start på dagen

Jeg er begyndt at starte mine morgener med en gang grød. Sikken en forskel det gør for mig.
Jeg har som regel altid startet min dag med en gang havregryn.
Grøden giver en lidt anden og mere behagelig form for mæthed - måske er det pga. af den varme grød.

I dag kom min morgenmad til at se sådan ud.
Det smagte virkelig godt - og så tog det kun 5 minutter.......

Jeg havde så også taget den mindfulle indgang til min morgenmad.
Jeg duftede - da grøden begyndte at varme og den fantastiske duft bredte sig fra bærrene, da de først begyndte at småkoge.

Jeg lyttede - der var egentlig rigtig mange små lyde fra både grød og bær og selvfølgelig også de lyde der kom, da jeg skrællede æblet. 

Jeg iagttog det hele undervejs - så hvordan det langsomt forændrede sig til mit måltid. Så på farverne og kombinationen af farver.

Til sidst smagte jeg på det - lækkert. Det smagte virkelig godt. Kombinationen af den varme grød, den varme kompot og de kolde friske æblestykker. 
Der var virkelig noget for sanserne.

Mindfulness og morgenmad på én gang. På den måde har jeg virkelig fået noget ud af min ændring på rutinerne.

Ha´ en dejlig dag
Ulla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar