Sider

tirsdag den 25. februar 2014

En dag i ugen

Det er en ganske almindelig dag i ugen. En helt almindelig tirsdag. Det er ugens 2. dag.
Alt er helt som det plejer. Ikke noget ud over det sædvanlige.
Men i dag har jeg valgt at det skal være en særlig dag. 
Der er ikke nogen grund til det - kun den grund at jeg synes det skal være en dag, som får min opmærksomhed. Så jeg kan jo kalde det en mindful dag.
Det skal være en dag, som dage nu er flest. Jeg vil bare opleve dagen - som den nu engang vil udarte sig.

Min dag er startet med en lækker portion grød - jo det holder stadig ved. 
Jeg kan også konstatere at ind til videre så er det vejrmæssigt en flot dag, med sol. Det er så til gengæld en lidt kold vind der blæser derude. 
Det er en dag hvor jeg har brugt et øjeblik på at nyde forårets små tiltag. Det vrimler med vintergækker i haven. Det vrimler med  små nye skud på træer og buske. 
Det lille øjeblik jeg indåndede og sansede, blev ekstra nærværende da en solsort kom og satte sig lige over mit hoved, med en lille kvidrende sludder.

Det gør da dagen til noget særligt - jeg har tænkt mig at være rigtig nærværende på denne særlige dag. Jeg vil ganske enkelt have alle de små ting med. Jeg får jo kun den ene chance for at opleve denne dag.

Ha´ en dejlig dag
Ulla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar