Sider

fredag den 7. februar 2014

Glæden ved at give - og modtage

Jeg har igen været heldig at få en buket blomster.
Det varmer så dejligt, at der er én som tænker på mig.
For mig er det en stor glæde at give - uanset om det er en stor gave eller en lille. Måske er det i virkeligheden den lille uventede gave, jeg helst vil give. Der hvor det overrasker mest. 
En buket blomster er for de fleste en dejlig gave at få, men kan det nu lade sig gøre at finde på en anden lille ting der liiige kan passe til lejligheden - jeg elsker det. 

Men hvordan er det så med at modtage, jeg er med årene blevet god til at modtage. 
I stedet for at underspille med de sædvanlige ord "jamen det skulle du da ikke have gjort" - så lader jeg nu begejstringen få lov at komme frem. Jeg viser nu ærligt at jeg virkelig sætter pris på det jeg får - at jeg elsker at få en lille opmærksomhed. 
Reelt set, så tror jeg også at giveren sætter mest pris på det - jeg gør i alt fald. 

I aften skal jeg give en gave, som er lidt større - men samtidig er jeg overbevist om, at det vil blive en overraskelse. Det er en af de der gaver, hvor der er samlet sammen, lige præcis til modtageren. Jeg glæder mig bare sådan til at aflevere den.

Heldigvis er der i den kommende tid muligheder for at give et par små gaver, som er noget særligt. Jeg er begyndt at planlægge :-)

Ha´ en dejlig dag
Ulla 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar