Sider

torsdag den 29. maj 2014

En ubeskrivelig følelse

Da jeg stod og betragtede min blomstrende rhododendronbusk, gik det op for mig, at det var meget svært at sætte de rigtige ord på.
Det var egentlig en ret ubeskrivelig oplevelse. 
I stedet prøvede jeg, at mærke efter i min krop, hvad jeg mon kunne mærke. 
Det blev en helt anderledes oplevelse, og måske i virkeligheden den bedste oplevelse.
Jeg fik en overvældende klump i halsen - fordi jeg gav mig selv lov til at tage oplevelsen ind. Jeg lod mig virkelig tage dette overvældende syn ind. 
Jeg følte også et helt sug i maven og pludselig boblede hele krop af glæde. Jeg kunne mærke at min krop pludselig var vågnet op - som om den havde et fået ordentlig skud af et eller andet.

Det afhænger meget af situationen, men i nogle sammenhænge, kan det give en ekstra og dybere oplevelse, ved at suge oplevelsen ind. Sådan lige at holde den lidt inde i dig selv - inden du begynder at fortælle andre om det du har oplevet. Det kan give en meget overvældende følelse, du ellers ikke ville få.
Omvendt viser det også bare, hvor vigtigt det kan være at få talt om problemstillinger eller dårlige oplevelser, som fylder. At få tingene sagt - mange gange, kan være en god måde at få lettet sit sind.

Ha´ en dejlig dag
Ulla


Ingen kommentarer:

Send en kommentar