Sider

mandag den 26. maj 2014

Forresten......

Jeg har da næsten helt glemt, at få de sidste billeder vist - af min amaryllis, som den udviklede sig.
Det har været helt fantastisk at følge. Måske også fordi det er så stor en blomst, der kommer ud af et enkelt løg, samtidig med at det går temmelig hurtigt. 

De fleste af billederne jeg efterhånden bruger her på bloggen, på min facebookside og instagram er taget med min mobiltelefon. Jeg tager rigtig mange billeder, da jeg efterhånden ser mulige motiver i alt det, der er omkring mig.
Jeg bruger i mange sammenhænge motiverne som en slags fokuspunkter i min 
træning af opmærksomheden.    

Jeg kan anbefale at bruge kameraet til at øve fuld opmærksomhed. I starten kan det godt være meget svært med den her træning, så her har du lidt mulig hjælp.

Indtag betragterens rolle, og giv dig selv mulighed for at undres og undersøge motivet. Lige pludselig er det ikke bare en tilfældig blomst. Det er noget helt særligt, som skal udforskes. Brug i starten muligheden for at finde det perfekte motiv, og lige pludselig vil du hen af vejen opleve, at du rent faktisk bliver meget mere nærværende i forhold til dine omgivelser.


Nå men her kommer så resultatet af udviklingen.
Jeg har brugt rigtig meget tid på at beundre denne skønne blomst - med fuld opmærksomhed - også uden kameraet.......

Ha´ en dejlig dag
Ulla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar