Sider

fredag den 9. maj 2014

#Tålmodighed

Tålmodighed - kan i nogle situationer være en svær én.

Tålmodighed er sådan noget, der i nogle situationer er nødvendig at have. Fordi du ganske enkelt ikke kan gøre noget ved en given situation alligevel. Det tager den tid det tager, eller det er andre der afgør hvornår og hvordan det skal gøres.

I denne situation, har jeg først og fremmest været opmærksom på, hvornår løget her begyndte at gøre tegn på spiring. Glæden var stor, da jeg så den første lille grønne top titte frem. Det er første gang jeg skal prøve at få en amaryllis til at komme igen. Jeg er meget spændt på om det vil lykkes for mig.

Jeg har bestemt mig for at følge udviklingen med tålmodighed. Der er absolut intet jeg kan gøre for at fremskynde udviklingen - andet end at give en lille smule vand engang i mellem.
Så der er altså ingen grund til at være utålmodig, det kræver så meget og gavner intet. 
Jeg er tålmodig og kan nu helt afslappet og med nysgerrighed betragte min amaryllis i sin udvikling.

Ha´ en dejlig dag og en god weekend
Ulla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar