Sider

fredag den 2. maj 2014

#Nærvær og #fokus

Jeg forsøger hver eneste dag, at udfordre mig selv på nærværet.
Nogle gange kan det være lidt udfordrende, hvis det er en af de dage, hvor det hele barer kører af sted for fuld fart.
Andre dage er det meget nemmere. Kender du det?

Men som sagt så øver jeg mig - og jeg bliver også bedre til det.
En af mine store fornøjelser er give mig selv opgaven, at være opmærksom på det jeg ser, lige her hvor jeg er, på et givent tidspunkt. Bare at være til stede, der hvor jeg er lige nu. At holde en lille pause.
I øjeblikket har jeg meget glæde af alt det, der sker ude lige nu.

Som eksemplet på billedet, hvor jeg bruger et minut eller 2 på at iagttage blomsterne på det lille æbletræ her. 
Lægge mærke til farverne, er der mon dufte?, hvordan ser blomsterne ud i forskelligt lys (sol/skyer osv). Hvordan forandrer blomsterne sig fra dag til dag? Hvad ser du egentlig efter? Hvordan føles blomsterne, bladene og træet?

En lille øvelse til dig op til weekenden.
Ha´ en rigtig god weekend
Ulla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar