Sider

mandag den 2. december 2013

Så fik vi taget hul

Så fik vi taget hul på den - julemåneden.

I går aftes blev der tændt det første lys i adventskransen.
Jeg har det altid sådan, at det er noget specielt når det første lys bliver tændt. Det er ikke helt det samme med de efterfølgende, så har vi ligesom prøvet det før - nu er vi i gang.

Jeg synes det er en fantastisk tid. Uanset hvad, så nyder jeg december måneds mulighed for hygge. Den findes ikke bedre i andre måneder - julehyggen. Så er det i alt fald en lidt anden slags hygge. 

Der er også det gode ved den kommende højtid - uanset om vi føler os klar til julen, så kommer den alligevel. Det bliver juleaften uanset om der er 5 slags småkager eller ej, uanset om der er pinligt rent i alle kroge eller ej, og uanset om frisyren sidder perfekt eller ej. 

Noget af det gode ved julen og traditionerne, synes jeg, er det forudsigelige. Vi behøver ikke tænke så meget over hvad vi skal have at spise - menuen kender vi. Vi behøver ikke tænke så meget over julepynten, meget af det har vi i forvejen. Meget af det har sin faste plads. 
Så er der lige det med julegaverne, det er jo som oftest noget forskelligt. Men hvornår vi køber julegaverne, det er som regel altid på samme måde. Nogle er i god tid, andre styrter rundt i sidste øjeblik, uanset at vi sidste år lovede os selv.......
Det er noget af det jeg elsker ved julen - den er så dejlig forudsigelig :-)

Jeg ønsker dig en rigtig dejlig december måned.
Ulla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar