Sider

mandag den 14. januar 2013

Hvorfor ikke glæde sig i stedet


I morges var jeg ærgerlig over at det nu sneede igen. Samtidig er der en anden ting, som har irriteret mig lidt. Så min mandag morgen var ikke helt så rar, opdagede jeg pludselig. Jeg fandt ud af, at jeg lod mig rive med af nogle negative tanker. Ved nærmere eftertanke opdagede jeg også, at uanset hvor meget krudt jeg brugte på min irritation, så kunne jeg altså ikke ændre på nogle af disse, for mig irriterende ting. Så glem det. Efter at have forholdt mig objektivt  til min irritation, var den pludselig væk.
Der gik ikke ret lang tid, og pludselig fik jeg glæden ind igen. Jeg lagde mærke til, hvor smukt landskabet kan være, hvis der ligger sne. Det kan være en helt særlig fornemmelse, at være ude i sneen. Har du lagt mærke til hvor stille der kan være derude - det er en helt særlig stilhed, som kun kan opleves når det har sneet. 
Pludselig sad jeg og blev helt glad for at leve i Danmark. At få lov til at opleve vores forskellige årstider - så vidt forskellige de kan være. Næste gang en samtale falder på vejret, så lover jeg at jeg vil sige noget positivt - uanset hvordan det arter sig. 
Hold da op hvor det sner lige nu - jeg vil bruge et par minutter på at betragte sneen, hvordan den gebærder sig. Den snurrer rundt, den flyver forbi, pludselig sner det helt stille for pludselig at ændre retning igen.

Ha´en rigtig dejlig dag
Ulla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar