Sider

torsdag den 10. januar 2013

Hvad venter om det næste hjørne ?


Hvad venten os mon i det nye år? Som på billedet, kan vi kun lige se et lille stykke af vejen. Som med det nye år, så er vi kun lige startet, og har kun lige mødt året 2013. Det bliver spændende hvad året vil komme til at byde på. Det er også altid lidt spændende at runde et nyt hjørne på en skovtur. Men det forbliver kun spændende, hvis vi husker at være opmærksomme på, hvad vi ser omkring os. Hvis jeg bare var vandret afsted, med blikket stift rettet i jorden eller ret forud, og med tankerne beskæftiget om mine planer for næste uge, så oplevede jeg ingenting. Så ville jeg ikke have lagt mærke til, at solen nåede mig, lige der i svinget og at jeg rent faktisk kunne mærke solens varme. Jeg ville ikke have bemærket, at der blev lidt mere åbent omkring mig - lige der i svinget. Ja jeg ville nok heller ikke have bemærket at vejen drejede. 

Vi kan vælge at skabe bekymring om det nye år - eller vi kan vælge at se hvad der sker. 
Hvis vi gør os en masse unødvendige bekymringer, så opdager vi måske slet ikke, at problemerne ikke opstår. Vent med at behandle problemet til det opstår, på denne måde ved du, hvad du reelt står over for.

Ha´en dejlig dag
Ulla 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar