Sider

torsdag den 19. juni 2014

Frisk juice - og lidt mere

Friskpresset juice er bare så lækkert, og der findes uanede kombinationsmuligheder. Det er bare med at prøve sig frem og finde det man bedst kan lide.
Denne juice er vist med sit indhold - herudover en lille håndfuld mynteblade og isterninger.

Men det er nu ikke så meget for at give en opskrift, jeg skriver det her. Det er for at give et eksempel på en lille øvelse i forbindelse med at du drikker den.
Det går i al sin enkelthed ud på at sanse din drik - ikke bare drikke den.
Du skal først og fremmest se lidt på den - se farven og se helheden.

Du skal dufte til den - prøv at fange så mange indtryk som muligt fra duften.
Så skal du til at føre glasset til munden - læg mærke til bevægelsen, vær bevidst om at du skal til at drikke nu. Læg mærke til hvad der sker i din mund - inden du tager den første mundfuld.
Tag så en tår af din juice - en lille mundfuld. Lad den blive i munden lidt - fornem smagen, konsistensen og følelsen i din mund lige nu. 
Synk juicen - læg samtidig mærke til bevægelsen - hvad der sker i din mund og din hals når du synker. 
Nu har du sunket en mundfuld juice - prøv så at lægge mærke til hvordan der føles i din mund lige nu. 
Når jeg drikker min juice, bruger jeg meget bevidst min opmærksomhed på at fange smagen af alle de forskellige ingredienser. Nogle gange én af gangen. F.eks. vælger jeg at søge smagen fra æblet, inden jeg tager en mundfuld. Næste mundfuld kan så være citronen osv.
Men samtidig er jeg opmærksom på, hvad der forstyrrer min opmærksomhed - er det en anden smag, eller er det tanker eller lyde.

Det er en meget simpel øvelse, som kan bruges i mange sammenhænge. Jeg vil love dig, at du får smagt rigtig meget på din juice og at du får en lille oplevelse samtidig. Det mætter faktisk også lidt ekstra - når du bruger god tid på at drikke det.

Ha´ en dejlig dag
Ulla  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar