Sider

tirsdag den 5. november 2013

På opdagelse i naturen

Der er så mange ting at opleve i naturen. 
Hvad enten turen går ud på at få brugt noget energi og få noget frisk luft, eller det handler om at opleve naturens gang og dyrene derude. 
For mig handler det om alt det - men også at opdage motiverne, der findes derude. De er overalt. 
Som de to billeder her - træstubbe på forskellige måder.
Det store væltede gamle træ, ville måske have set lidt kedeligt ud, hvis det ikke havde været for den dramatiske himmel i baggrunden, og et solstrejf som kommer direkte på træet. 

Pludselig fik jeg øje på en træstub, med svampe lige midt i. Hvis det ikke havde været for lyset, der trængte sig ind til stammen, havde jeg nok ikke lagt mærke til det. I alt fald ikke så jeg havde fået lyst til at tage et billede. Da jeg stod og betragtede motivet derude i skoven, fik jeg pludselig øje på formen - det ligner jo næsten et hjerte. 
Noget andet jeg gør, for at komme rigtig ind i nuet. Sådan for fuldt og helt være nærværende, det er at røre ved naturen. 
Den store væltede stamme, lagde jeg hånden på et øjeblik - pludselig var jeg helt til stede, ude midt i det hele. Jeg var en del af det hele - det store flotte landskab, med alt hvad det nu indeholdt. 

At være i naturen giver mig så meget - jeg bliver ladet op og får nogle af mine mest intense oplevelser derude.
Naturen er som den nu engang er, barsk eller mild, varm eller kold. 
Jeg tager det hele med.

Ha´en dejlig dag
Ulla




Ingen kommentarer:

Send en kommentar