Sider

fredag den 22. november 2013

Meditation


Jeg kom til at tænke lidt over meditation - og hvor meget ro det egentlig kan give i kroppen og sindet. Efter et kursusforløb, hvor der dagligt blev mediteret blev jeg inspireret til at lade det indgå i en af mine små zendooddle tegninger. 
Hvis du skulle være en af mine medkursister, vil du sikkert kunne genkende meditationen og udgangspunktet. 
Meditation kan for nogle virke mystisk og underligt, og noget man gør i en hule langt oppe i bjergene. Det er selvfølgelig en mulighed, men mindre kan nu også gøre det :-)
F.eks. 10 min om dagen, hvor du lige sætter dig ned og fokuserer på dit åndedræt. Du skal ikke gøre andet end observere dit åndedræt. Du skal bare være med dit åndedræt - præcist som det nu engang er. 
Lyder det mystisk? Nej vel - Det var så en mulighed for at komme lidt i gang, og få en fornemmelse af hvad det går ud på. Du får en lille pause i hverdagen, hvor du får muligheden for at være og mærke dig selv. Ikke så ringe i en tid hvor vi fortravlede suser rundt og glemmer os selv.
Rigtig mange som prøver det, kan ikke undvære det, når det først er blevet en vane.
Det samme gælder at zendooddle - det giver også ro og fokus. Dog på en lidt anden måde.

Ha´ en dejlig dag
Ulla


Ingen kommentarer:

Send en kommentar