Sider

fredag den 30. november 2012

Styrke og ro

Engang på facebook, skrev jeg noget om den enorme ro, der udstråles fra den store tyr. 
Den ved nøjagtig hvem den er og hvad den kan - ingen grund til panik. Jeg har det sådan, at når jeg ser på billedet, så falder der også ro over mig. Selv om det er et dyr, man skal omgås med forsigtighed, så er der også en vis form for tryghed forbundet med det store dyr.

Den store tyr på billedet udviser en meget stor fysisk styrke - der er vist ikke mange som vil tage kampen op med den. Men styrke behøver jo ikke kun at være fysisk styrke. At være psykisk stærk, er straks noget helt andet. Her behøver du ikke at spille med musklerne - men bare at være dig selv. Du behøver ikke engang at udstille din styrke - men den kommer frem, når der er brug for den - inde i dig selv. 
Jeg har oplevet personer, som i hverdagen ikke gør det store væsen af sig selv, og bare forsøger at få tingene til at fungere. Men når det så kommer til stykket - så kan det være denne person, som i en meget svær situation, virkelig træder i karakter og viser en enorm styrke.
Det er ikke altid de højest råbende der er de stærkeste - fordi de kan vise sig frem og spille med musklerne - er det ikke sikkert de vinder i den sidste ende.

Min pointe her op til weekenden er - stol på dig selv - og du vil finde styrke til mere end du lige går og tror.
Ha´en dejlig weekend
Ulla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar