Sider

fredag den 23. november 2012

Novembers himmel

Novembers himmel er ofte meget grå og diset. Men novembers himmel kan også være klar og blå. Denne dag i november var der højt til himmelen og store åbne vidder. Der var rigeligt med albuerum, det var befriende at stå lige der midt i det hele.
Hvis du ser godt efter på billedet, så kan du næsten fornemme hvordan jorden buer lidt - helt derude i horisonten. Det er ikke så tit, vi har mulighed for at se fuldstændig ugeneret ud i horisonten. Så er der diset, så er der træer eller bygninger i vejen, eller også er det bare en dag, hvor du ikke lige lægger mærke til det.
Min fornemmelse af at stå der, midt i det hele - det var en enorm fred. Jeg følte mig bare så hel, som en helt naturlig del af det hele. Men jeg følte mig også lille, den her lille brik, midt i det store hele. Jeg følte samtidig ydmyghed - fornemmelsen af at få lov til, bare at være en del af denne dejlige natur, at få lov at være midt i den - uden at skulle spørge om lov, eller yde en hel masse for at kunne vær der. Jeg blev bare inviteret ind - midt ude i det store åbne landskab. 
Dette var en dejlig oplevelse, som jeg ikke ville have været for uden. Der findes uendelig mange oplevelser af denne slags - det er bare om at være til stede med dem - at gribe chancen og nuet, når som helst.

Ha´en dejlig weekend
Ulla



Ingen kommentarer:

Send en kommentar