Sider

tirsdag den 20. november 2012

Det var dejligt

Sidste uge stod på ferie. En hel uge, hvor vi selv bestemte tempoet, og selv bestemte hvad vi ville. Det var en rigtig dejlig uge.
Noget af ugen tilbragte vi med ren forkælelse. Vi var på Lolland, hvor vi boede på Bandholm Hotel. Et par dage, hvor vi bare kunne stå op og gå direkte over til et herligt morgenbord - og forlade det igen, uden at skulle gøre noget. Det samme gjaldt middagen om aftenen - simpelthen skønt...... skuldrene faldt helt ned på plads.
Dagene tilbragte vi ude. Vi var heldige med vejret og fik også taget nogle skønne billeder. Billedet her er et af dem. Årstiden lige nu er pr. definition meget mørk. Det bliver tidligt mørkt og sent lyst, og ofte er vejret gråt og diset. Men der er også lyspunkter, der er stadig naturens farvespil, som er helt fantastisk. Det lille træ på billedet, holdt sig absolut ikke tilbage mht. farvepragt. Det stod nærmest som en fakkel midt i det hele. 
Jeg brugte et ekstra lille øjeblik ved træet - jeg gik hen og plukkede et blad fra træet. Jeg brugte lidt tid på at betragte bladet, mærke på bladet - ja og også dufte til bladet. Det var et flot blad jeg stod med,farverne spillede i lyset. Jeg kom også til at tænke lidt på naturens værker - i foråret var bladet lysegrønt, så blev det mørkere grønt hen over sommeren - nu er det efterår og løvfaldstid. Lige nu viste det lille blad en helt enorm farvepræstation, inden det faldt. Naturen er da forunderlig - tænk hvis vi selv skulle skabe noget lignende, så ville vi få en meget stor opgave.
Ferien er nu ovre - men roen fra ferien sidder stadig i mig. Jeg mærker efter og kan nemt finde den igen - når bare jeg er opmærksom på følelsen. Jeg ved jo godt at følelsen langsomt slipper sit tag, men så længe jeg kan, så vil jeg holde fast i fornemmelsen fra en dejlig uge.

Ha´en rigtig dejlig dag.
Ulla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar