Sider

fredag den 17. januar 2014

Weekend


Så er weekenden ved at være her. For nogle må det vente en del timer, andre er heldige som jeg, at den er ved at være her nu. 
Jeg har lige været ude og gå en tur med hunden, ved vores ofte benyttede luftested ved Hindsgavl. I dag var det en smule surt at komme ud af bilen, da det både regnede og blæste. Men da jeg først var ude i det, så var det jo egentlig ikke så slemt, med en god frakke og støvler.
Jeg behøver vel ikke at sige, at hunden slet ikke skulle betænke sig :-)
En dag som i dag, var det jo så bare ekstra dejligt at komme hjem igen i varmen. En oplevelse og en god gang frisk luft rigere - og en træt hund.
Der er som regel altid en masse dyr at se, i dag var jeg dog meget tæt på dem - så selv min mobiltelefon kunne få dem med på billedet. Indrømmet billedet er ikke det mest fantastiske, da det er meget gråt og regnfuldt i dag. Men jeg synes lige at det skulle med alligevel.

Min weekend bliver en stille og rolig en af slagsen. Der er nogle få ting jeg skal have lavet, men der er ingen klokkeslet jeg skal være færdig. Så det kan blive lige når jeg har lyst. 
Jeg tror det er vigtigt at vi engang imellem husker på, at slappe af i vores fritid - bare engang i mellem. Jeg ved godt der er meget som skal indhentes i fritiden. Men det er også nødvendigt at værne lidt om os selv. At give os selv lov til at slappe lidt, og nyde vi har fri. 
Jeg vil også vove den påstand at det er vigtigt at få prioriteret hvad vi vil bruge vores weekend til. Siger vi bare ja til en masse, fordi vi ikke synes vi kan være andet bekendt - eller fordi vi reelt set ikke tænker over det, når vi siger ja. 
Hvor mange gange har du været på vej ud af døren, og bare tænkt "åh nej, hvor jeg bare ikke orker det"?
Nogle gange bliver det sjovt alligevel, og det var fint jeg tog afsted. Men holdt op imod, at jeg måske - for min egen skyld - skulle have blevet hjemme og slappet af, så er der alligevel ikke ligevægt.
Mit budskab er: stop op og mærk efter, hvad du gerne vil - og ikke mindst, hvad du har behov for. Lad ikke autopiloten tage over og svare for dig. Det kan altså godt lade sig gøre at vælge nogle ting fra, hvis du vil. Ikke alt er lige vigtigt. 

Jeg vil slutte med at ønske dig en rigtig god weekend - uanset hvad den skal gå med.
Ulla



Ingen kommentarer:

Send en kommentar