Sider

mandag den 13. januar 2014

Mine syslerier

Det at have en hobby, eller fritidsaktivitet kan være mange ting. Nogle fisker, andre bygger tog, svømmer eller nørkler med strikketøjet. Der er faktisk uanede muligheder for at finde på noget, der kan falde i den enkeltes interesse. Om ikke andet kan man jo selv finde på noget.
I min fritid sysler jeg med mange forskellige ting, f.eks. så zendoodler jeg, som du måske har set tidligere i et par indlæg. 
Årstiden er for mit vedkommende meget medbestemmende om hvad mine syslerier går ud på. Vinteren indbyder til nogle ting og sommeren til noget helt andet. 


I øjeblikket hvor det er typisk indevejr, har jeg fået gang i en hel masse kaffeposer. Heldigvis har jeg fået hjælp til at samle nok sammen. Jeg er godt nok selv kaffedrikker, men så meget kaffe drikker jeg heller ikke, at det vil kunne lykkes at samle så mange poser, som jeg har brug for her.

Jeg skal nemlig i gang med en masse fletterier. De fletterier skulle så gerne ende med at blive til en taske.
Nogle steder bliver det kaldt genbrugsflet og andre steder findes det under candywrapping. 
Uanset hvad det kaldes, så er det god afslapning for mig, da det giver mig et fokuspunkt i at være koncentreret om fletningen eller skæringen af papiret. På den måde kan jeg enten slippe de forstyrrende tanker, eller være koncentreret om et enkelt emne, som jeg gerne vil tænke lidt nærmere over. Eller jeg sidder bare og hygger mig lidt med noget, jeg kan lide.
I bund og grund så handler det jo også lidt om, at give sig selv lov til at slappe af på en måde, som jeg kan lide. En god krimi er nu heller ikke af vejen, når der er dømt afslapning og hygge.

Hvad går du og sysler med?

Ulla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar