Sider

tirsdag den 14. januar 2014

Dufte

Måske har du lagt mærke til, at jeg tager mange billeder af blomster. Uanset om det er på Instagram, Facebook eller her på siden, så sætter jeg jævnligt et billede af en blomst på. 
Jeg er vild med blomster, og er så heldig at jeg jævnligt får en buket foræret. 
Noget af det fantastiske ved at få en buket blomster er selvfølgelig først og fremmest, der er én der tænker på mig. 
En buket er jo en flot gave. Den lyser op, med sine flotte farver og samspillet af de forskellige blomster.
Men duften - det er så fantastisk at stå med en buket, og bare stikke næsen helt ned til blomsterne - og bare nyde det. Engang imellem, når jeg betragter en bi i en blomst, bliver jeg næsten helt misundelig. Tænk at kunne kravle rundt i den skønne duft.

Rosen på billedet her havde en fin og lidt sart duft - en rigtig rosenduft. Når jeg står med blomster der dufter, så kan jeg ikke lade være med at nyde duften. Jeg tror faktisk altid, jeg har brugt meget tid på at dufte til de blomster jeg er kommet forbi. Her er jeg i bund og grund meget mindful. At opleve duften, virkelig prøve at få alle facetterne med. Når det så bliver kædet sammen med synet af blomsten. Rigtig studere farven og faconen. Rigtig opleve blomsten - se det er for mig en af de små - og samtidig meget store oplevelser for mig. At jeg så samtidig bliver i så godt humør af det - det gør jo bestemt heller ikke noget :-)

Ha´ en dejlig dag
Ulla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar