Sider

søndag den 7. juni 2015

Stilhed

Som en del af et individuelt mindfulnessforløb, holdt jeg i onsdags en session i stilhed. Endnu engang må jeg bare konstatere, at opdagelsen af hvad stilheden kan gøre - er overraskende.

At give slip på kontrol over tiden - at gå ind i en ren væren - uden at forholde sig til andet end, bare at være til stede lige her og nu.

Min klient sagde nogenlunde dette efterfølgende: "Hold da op, jeg er bare fuldstændig afslappet i hele kroppen. Jeg havde en fornemmelse af bare at være, inde i min egen lille lomme, bevidst om at verden susede forbi derude - men det havde ikke rigtig noget med mig at gøre lige nu. Det er en oplevelse der lige skal fordøjes, for det var virkelig noget helt vildt jeg oplevede her".

Netop at turde give slip på tiden - bare for en lille stund. Bare at turde være alene med sig selv - bare et lille øjeblik. Det er en kunst i sig selv - i en meget travl verden, hvor det at møde sig selv, uden forstyrrelser, kan være meget grænseoverskridende. Fordi vi ikke er vant til det.

Ha´ en rigtig dejlig dag
Ulla



Ingen kommentarer:

Send en kommentar