Sider

onsdag den 17. september 2014

Tålmodighed

"Tålmodighed er en dyd", siges der. Jeg er ganske enig - det er bare engang imellem lidt svært.

Jeg er en person, som generelt er et meget tålmodigt menneske. Men engang imellem bliver jeg også udfordret.

For nogle dage siden, havde jeg en aftale i Odense. Jeg kører ofte denne tur og har normalt altid god tid. Det kom til at knibe gevaldigt denne dag. Jeg blev undervejs udfordret på 5 eller 6 gange vejarbejde. 
Det blev en tur, hvor jeg ind i mellem virkelig måtte arbejde med mig selv. Det lykkedes rimelig godt - men jeg må så også erkende, at da jeg stødte ind i den sidste lysregulering, med 2 store tunge lastbiler foran, da var jeg meget tæt på at få et meget utålmodigt anfald. 

Jeg skulle være der kl. 9.00 - jeg trådte ind af døren kl. 9.01. Lidt småstresset lige et kort øjeblik. Men så blev jeg mødt af ordene: "Godmorgen, jeg ved jo at du kommer. Sæt dig ned, så henter jeg en kop kaffe"....... 
Behøver jeg at sige, at den lidt anspændte fornemmelse i skuldrene forsvandt totalt, da jeg lod mig dumpe ned i stolen efter disse venlige ord og et stort smil.

Da jeg skulle hjem, valgte jeg at køre en anden vej - efter få kilometer mødte jeg - vejarbejde......
Det var åbenbart bare ikke min dag. 

Ha´ en dejlig dag
Ulla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar