Sider

tirsdag den 9. september 2014

Evaluering og eftertanke

I lørdags var jeg ude at holde et foredrag om mindfulness.
Det var en virkelig rar oplevelse jeg havde, med nogle dejlige mennesker, som var meget engagerede.



Da jeg kom hjem, satte jeg mig ned med en god kop kaffe.
Det var nu blevet tid til lidt eftertanke - eller vi kan også kalde det evaluering.

Hver gang, jeg har været ude at holde foredrag, sætter jeg mig altid ned efterfølgende for at få tænkt det hele igennem. 
For mig er det vigtigt, at gennemgå forløbet, mens det stadig står skarpt i min erindring.
På denne måde får jeg slappet lidt af, samtidig med indtrykkene fordøjes - og jeg får evalueret.

Jeg har også fundet ud af, at dette tidspunkt er helt perfekt for mig, til at jeg er objektiv i forhold til min egen præstation. 
Hvis jeg venter til dagen efter eller endnu senere, så begynder jeg nogle gange at dømme og kritisere mig selv. Måske begynder jeg at tvivle på mine egne evner, fordi jeg pludselig har vendt en lille ting helt på hovedet. Måske får jeg skabt et problem, som i virkeligheden slet ikke findes - det er skabt af mine tanker, som har rodet lidt rundt med erindringen.

Fordi jeg har brugt lidt tid på det - for mig - rette tidspunkt, kan jeg i dag sidde og glæde mig over den dejlige oplevelse jeg havde i lørdags. Jeg kan konstatere at det er meget få og meget små ændringer jeg ville have foretaget. Små ændringer, som i virkeligheden ikke ville have betydet noget i den sidste ende. Små ændringer som måske i den sidste ende kun ville have tilfredsstillet mit eget kritiske jeg.

Ha´ en dejlig dag
Ulla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar