Sider

tirsdag den 29. april 2014

Tålmodighed og opmærksomhed


Tålmodighed og opmærksomhed skulle der til. Men nu er jeg nået i mål, og blomsterne på denne buket rhododendron er sprunget ud. Det er den første buket på den store busk, som nu er sprunget helt ud.
Det er ikke helt for sjov, jeg har fulgt blomsternes udvikling. Jeg har bevidst valgt at følge udviklingen, for at træne både mine tålmodighed og min opmærksomhed. Det kræver nemlig at være opmærksom og bevidst om sine omgivelser, for at kunne følge de små ting.
At være bevidst til stede og opmærksom, der hvor du er - det kræver træning. Så et eksempel på en lille øvelse er hermed givet videre. Ved at tage billeder løbende, kan det give et større påskud til at gøre det. At det skal ende med noget.

Ha´ en dejlig dag
Ulla 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar