Sider

mandag den 19. januar 2015

Selv om det er en mørk dag

Den anden dag, skrev jeg om hvor meget solen kan betyde for min motivation. 
Jeg er dog absolut ikke bleg for en rigtig mørk dag, her sætter nogle helt andre mekanismer i gang inden i mig. Hvad der sker for mig ved jeg ikke helt - og dog. 
Jeg er nok bare blevet meget bevidst om, at den her automatiske reaktion på f.eks. at det er kedeligt vejr - skal give mig et dårligt humør.
Noget i mig dukker op og siger: "Hvad kan jeg mon få ud af det?", eller "hvordan kan jeg gøre mit humør og min dag bedre?"

Så selv om det er mørkt og trist i vejret, og at det tegner til at fortsætte hele dagen - så behøver humøret jo ikke nødvendigvis at følge med. 
Der er mange måder at starte sin dag på, når man står op og kigger ud af vinduet.
"Åh nej, endnu en dag hvor det bare er gråt og trist" - og hele kroppen synker med ned i den tanke.
Hvad med denne her: "Hmm, det er godt nok mørkt udenfor - men så er det jo en dag hvor der kan skabes lidt hygge inde". Både sind og krop er nu klar til at indtage en lidt mere positiv indgang til dagen.
Jeg er godt klar over at hverdagen ser meget forskellig ud fra person til person - men uanset hvad, så tror jeg på at vi selv kan være med til at forme vores dag. Vender vi bevidst et par negative tanker til at være undersøgende eller positive, så behøver det hele ikke nødvendigvis at være så trist.

Ha´ en dejlig dag
Ulla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar