Sider

tirsdag den 13. januar 2015

Den svære opstart - tip til meditationsstart

Den her meditationspraksis, som kan være lidt svær at komme ind på livet af - ikke det at få det prøvet, men at holde fast i en praksis. Jeg har nævnt det tidligere, men jeg gør det igen. 
En stor hjælp til at komme i gang, er såre simpel - gør det rart for dig selv, skab noget hygge.
Jeg har det i alt fald sådan, at hvis noget er rart for mig, så har jeg også nemmere ved at komme i gang. Derfor udnytter jeg det i min praksis.

Jeg har et tæppe klar, til at tage om mig, og jeg har lys stående klar. Jeg skal bare lige tænde dem. Naturligvis har jeg også altid en æske tændstikker liggende klar, så jeg ikke skal lede efter dem. 
Tæppet har jeg altid klar. Det er nødvendigt i den kolde tid, da min plads er kølig på denne årstid. Men indrømmet - tæppet ligger der hele året, uanset om jeg bruger det eller ej. Det skaber sådan en god stemning synes jeg. Samtidig kan jeg ikke bruge det som undskyldning for at springe min  meditation over en dag, hvor det er køligt - at jeg ikke lige har mit tæppe.

Stearinlysene - de er rene hyggespredere i sig selv, synes jeg. 
Du kan naturligvis også vælge andre ting, som f.eks. en buket blomster eller et dejligt billede.
Når bare du synes det er den rene invitation til at sætte dig ned - så er du nået et stykke på vejen.

Rigtig god fornøjelse
Ulla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar