Sider

mandag den 5. januar 2015

Et godt stræk - eller 2

Jeg har lovet min krop, at jeg hver dag mindst 1 gang om dagen, vil strække mig rigtig godt og grundigt.
Min krop elsker mig for det. Det kan jeg ganske enkelt mærke i den fornemmelse jeg får i kroppen, efter jeg har strukket mig rigtig godt og grundigt - det er så dejligt.

Nu er det jo sådan at det er rigtig svært at få en god ting gjort til en vane. For at det skal lykkes at få opfyldt et foreløbigt mål, så har jeg sat det til 1 stræk om dagen - i første omgang. Jeg får faktisk ofte gjort det flere gange om dagen - hvilket det også gerne skulle ende med. Men ind til videre, så har jeg skabt succes for mig selv - dagligt.

Jeg vil anbefale at strække dig - flere gange om dagen. Stræk dig intuitivt, der er ingen regler for hvordan det skal gøres - gør som du føler er godt for dig.

Der er så mange muligheder for at strække dig:
- om morgenen når du vågner, sidder på sengekanten eller rejser dig op
- når du står foran spejlet på badeværelset
- når du rejser dig fra din stol
- når du lige har afsluttet en opgave
- når du lige har spist
- inden du lægger dig i din seng, eller når du har lagt dig
osv osv osv

Prøv engang at lægge mærke til f.eks. katte og hunde. De strækker sig altid, når de rejser sig efter en lur, som en helt naturlig ting. Så lad os da bare tage lidt ved lære af dyrene - det er så godt for os.

- og husk, det tager kun et øjeblik

Ha´ en dejlig dag
Ulla




Ingen kommentarer:

Send en kommentar