Sider

torsdag den 4. december 2014

Hvor længe og hvor tit ?


I forbindelse med at starte en meditationspraksis, melder spørgsmålet sig ofte: "Hvor længe skal jeg meditere og hvor tit ?" 
Jeg plejer at anbefale et udgangspunkt på 10 - 15 min i starten, hvor man prøver sig lidt frem. For mange kan det være en udfordring at skulle sidde mere end 10 - 15 min af gangen, så start stille og roligt med det. 
Med tiden og med mere øvelse kan meditationerne så gradvist forlænges. Prøv dig frem og høst dine egne erfaringer.
Nogle mediterer 45 - 60 min dagligt, andre finder deres leje på 20 - 30 min dagligt. 

Hjernen har brug for gentagelser for at lære nyt, så det at du dagligt gentager noget - som f.eks. at meditere, bygger langsomt en ny adfærd op til en ny vane. Tag derfor gerne udgangspunkt i en daglig meditationspraksis.

Det vil dog til hver en tid, være op til den enkelte at beslutte sig for både meditationens længde og hvor ofte det føles rigtig at meditere.

Ha´en dejlig dag
Ulla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar